Attraktiv serviceaftale inkl. refusion af elafgift til kun 79 kr./md.

Når du køber en Zaptec Go fra Spirii hører der en serviceaftale med, der sikrer refusion af elafgift og fuld driftsgaranti. Spirii sørger også for drift, service og support 24/7, så elbilen altid er fuldt opladt.

Attraktiv serviceaftale til Zaptec Go

Hvis du skal installere en Zaptec Go hos en kunde, skal kunden bestille en serviceaftale fra Spirii til kun 79 kr. om måneden, der sikrer dem fuld driftsgaranti, refusion af elafgift, smart charging og adgang til support 24/7, så deres bil altid er fuldt opladt.

Automatisk afgiftsrefusion og driftsgaranti

Her finder I materiale med mere information om vores løsning til private, serviceaftale og brugervejledninger.

pakkeløsning

Ladeboks med serviceaftale* til 79,- kr./md.

Kunden får

Betingelser for serviceaftale

*Ved køb oprettes en serviceaftale fra Spirii til 79 kr./md. i minimum 6 måneder (mindstepris 474 kr.)*. Aftalen kan opsiges med en måneds varsel + løbende måned og tidligst 6 måneder efter indgåelse af aftale.  Betaling for aftalen sker månedsvis og første gang når din ladeboks aktiveres.

Hvad skal der ske?

1. Bestil serviceaftale

Kunden skal bestille sin serviceaftale inden installation via dette link : selfservice-spirii

2. Planlæg installation

I aftaler og koordinerer tid og sted for installation med kunden.

3. Aktiver ladeboks og serviceaftale

I installerer ladeboks hos kunden og aktiverer ladeboksen hos Spirii på samme tid. Vi starter kundens serviceaftale ved aktivering.

4. Klar til opladning

Kunden er nu klar til at oplade sin elbil. Hver måned opgøres refusionen, som automatisk udbetales til kunden.

Zaptec Go - Markedets mindste ladeboks

Den lille, smarte ladeboks fra den norske producent Zaptec er markedets mindste ladeboks uden at gå på kompromis med effektivitet, sikkerhed og funktioner. Ladeboksen lever op til alle krav om sikkerhed, smarte funktioner og kan lade med op til 22kW. Med din Spirii Go app kan du opsætte din ladeboks, som du ønsker, indstille tid for opladning og altid følge med i forbrug – hjemme og ude. Ladeboksen Zaptec Go er 3-faset og passer til alle slags elbiler og plug-in hybridbiler. Ladeboksen er lige så elegant og smart indeni, som udenpå.

 Boksen leveres uden ladekabel og installeres standard som en 11kW/16 ampere løsning.  

Find installationsvejledning for Zaptec Go her:

Smart opladning derhjemme og på farten med Spirii Go

Opladning derhjemme

Med Spirii Go appen kan kunden selv indstille sin ladeboks til at oplade bilen når strømmen er billigst og belastningen mindst. Kunden kan altid følge med i sit forbrug, justere lys- og strømstyrke og låse kabel fast. 

Læs mere om Spirii Go her

Oplad bilen på farten

Find offentlige ladestandere, start opladning og betal med det samme. Med Spirii Go har kunden både adgang til alle Spiriis offentlige ladestander samt offentlige ladestandere fra operatører, der tilbyder roaming i Danmark og resten af Europa.

Læs mere om Spiriis offentlige netværk her

Refusion af elafgift

For at være berettiget til refusion af elafgift, må du ikke have en egenproduktion af strøm derhjemme som fx ved solceller, elvarme eller jordvarme. Selvom dit forbrug til opladning af elbilen overstiger din egenproduktion, tilsiger SKATs regler at du ikke er berettiget. Du skal i et tilfælde som dette kunne bevise at strømmen til ladeboksen udelukkende kommer fra elnettet. Dette kan du gøre ved at montere en bimåler ved din ladeboks.

 

 

Hver måned beregner vi dit forbrug på din ladeboks for den forudgående måned. Vi kan kommunikere med din ladeboks og kan indhente forbruget online. Når vi har beregnet, udbetaler vi et beløb der svarer til dit kWh-forbrug x refusionssatsen. Vi udbetaler refusionen en gang om måneden på din bankkonto

Du ejer ladeboksen, men modtager automatisk refusion af elafgiften på 89,9 øre per kWh med Spirii Connect serviceaftale til 79 kr./måned. Vi udbetaler refusionen hver måned.

SKATs regler for refusion af elafgift tilsiger at den ladeoperatør, der indhenter og udbetaler refusionen til dig også har og skal tage fuld driftansvar for din ladeboks. også selvom din ladeboks er købt et andet sted fra. Ladeopeartøren har fuld ansvar for ladeboksens drift i alt den tid du har en serviceaftale med ladeoperatøren også udover eventuel garantiperiode. Hvis du fx køber en serviceaftale hos en operatør, og kommer med din egen ladeboks, skal operatøren reparere eller udskifte din ladeboks, hvis den går i stykker, omkostningsfrit.

Beregninger viser, at hvis du primært vil lade derhjemme og kører ca. 25.000 km om året, kan en ladeløsning hvor du selv ejer ladeboksen og via en serviceaftale får refunderet din elafgift bedst betale sig.

Beregn den bedste løsning for dig med FDMs beregner.

Husk at informere dine kunder omkring serviceaftale

Dine kunder skal bestille en serviceaftale via nedenstående link, for at modtage refusion af elafgift samt drift og vedligehold af ladeboksen du installere.